ב – 30.06.1941 אחת מ”רכבות המוות” שיצאו מיאשי לאחר פרעות יאשי, הגיעה לפודו אלואיי.
במהלך הדרך נספו 1,194 קורבנות יהודיים בעקבות החום והצמא. קורבנות אלה נקברו בקבר אחים בבית העלמין היהודי בעיירה, זאת לא לפני שנבזזו על ידי הצוענים. 700 הניצולים מרכבת המוות רוכזו בבית הכנסת ולאחר מכן הועברו לבתי היהודים המקומיים.
באותה השנה, הגיע הפקודה על גירוש היהודים מפודו אלאיי.
פקודה זאת בוטלה לאחר מאמציהם של ארגונים יהודים בבוקרשט אך באפריל 1942 גורשו כ- 1,500 היהודים ליאשי – שם נתמכו על ידי הקהילה.
לאחר המלחמה חזרו רק כ-300 יהודים למקום.
(** מקורות יד ושם, ויקיפדיה)