השר הרומני לענייני תפוצות ביקר בראש פינה

ב – 13.05.14 התקיים סיור רשמי של השר הרומני לענייני תפוצות, בוגדאן סטנוייביץ’, ופמלייתו בראש פינה במקום בו מוקם המוזיאון ליהדות רומניה.

הבוקר שהחל לחופה של תל אביב יחד עם שגרירת רומניה בישראל – הגב’ אנדראה פסטרנק, השר לשעבר ומי שעומד בראש ארגון א.מ.י.ר. – מר מיכה חריש, מר ארמנד שור – חבר הנהלת הארגון, הגב’ איריס לקנר – אחראית התקשורת וההסברה בארגון, אשת התקשורת הרומנית – הגב’ מייזלס, פמליית השר הרומני על 3 עוזרותיו – המשיך כאשר הצפינה המשלחת צפונה לעבר ראש פינה.

בראש פינה התקיים סיור חווייתי בכל המקומות ההסטוריים, הסבר על המוזיאון שנבנה שם בימים אלו להנצחתה של יהדות רומניה על כל מפלסיו ע”י ארגון א.מ.י.ר. ופגישה מרתקת עם ראש המועצה המקומית – מר אביהוד רסקי והאחראית מטעמו על פרויקט המוזיאון – הגב’ רותי אורן.

השר סטנוייביץ’ הוא איש יוצא דופן בנוף הדיפלומטי של רומניה: הוא צעיר, נמרץ, כריזמטי ובוודאי גם מוכר מגיחותיו על המסך הגדול כמו אותה פעם כאשר שיחק לצידה של רוזינה קמבוס ז”ל בסרט, “שליחותו של הממונה על משאבי אנוש”.

כן, כן… השר המעונב (שהרשה לעצמו להגיע בג’ינס לסיור) הוא גם שחקן לעת מוצא ומה שבחיים לא יכול לקרות בישראל קורה לו ברומניה, כאשר במקביל לקריירה פרלמנטרית, הוא מופיע על במות בהצגות רפרטואר וגם בהצגה משלו.

סטנוייביץ’ המגיע עם ניסיון דיפלומטי בחזיתות אחרות גם כן, התפעל מאוד מהמקום ההסטורי, מהפרויקט הכביר של המוזיאון ליהדות רומניה בראש פינה של א.מ.י.ר. וחשיבותו, מהנפשות הפועלות ומיופייה של מדינת ישראל ככלל ומראש פינה כפנינה בפרט.

אחד הרגעים המרגשים בסיור נרשמו כאשר הופנה השר ל’מצפה נמרוד’ אשר הוקם על ידי אביו של חלל צה”ל, נמרוד שגב, שנהרג במלחמת לבנון השנייה.

השר קיבל הסבר מפורט על מיקומה של ראש פינה מבחינה גיאוגרפית, על המצב באזור, על הבן שנפל ועל הצורך בשימור מכל סוג שהוא.

יום הסיור המרגש הסתיים במסעדה הממוקמת בנקודת תצפית מרהיבה יחד עם כל מי שלקחו חלק. בוגדאן סטנוייביץ’ מחכה בכיליון עיניים להגיע לפתיחת המוזיאון ולסמינריונים המתוכננים של ארגון א.מ.י.ר.